Saturday 6 October 2012

Someone like you

Hello,hello,hello..Kopi ke milo?.Assalamualaikum.Topik hot kali ini tentang frust.Aha..Apa itu frust?Jom kita terjah maksud di sebalik frust atau dimelayukan sebagai kecewa.Dalam erti kata lain kecewa ini bermaksud putus asa,sedih,putus harapan and so on.

Memandangkan banyak sangat kawan-kawan aku yang tengah frust menonggeng tu jadi terasa pulak nak update tentang topik ni.



First,kita bincangkan macam mana seorang lelaki nak mengetahui bahawa seorang perempuan itu menaruh hati padanya.Aku bagi contoh di muka buku je la ek.Sebab dia lagi mudah untuk korang paham.

Korang=lelaki
Kitorang=perempuan



1.Add friends
Bila kitorang ni dah mula minat korang kitorang akan sedaya upaya ambik tahu everything tentang korang.Lepas kitorang dah tahu serba sedikit pasal korang senang sikit keja kitorang ni.0nline FB and trus cari korang punya akaun.Sebenarnya kitorang bukan nak sangat add korang tapi memandangkan korang buat derk je jadi kitorang pon add la.

2.Like status
Even korang punya status ntah pape pon kitaorang sanggup like.Contoh:"aku cirit birit hari ni".Kitorang still Like jugak sebabnya nak korang sedar yang kitorang ni sentiasa wujud dekat FB tu.Euwww..selekeh betul.

3.Comment
Kitorang akan komen-komen di satatus korang tu pon untuk tujuan yang sama jugak.Nak korang tahu yang kitorang sentiasa follow ape yang korang buat.Korang boleh buat tak tahu pulak.Belagak macho bagai.

Nampak bukan macam mana seorang tu suka atau ada hati dekat kita.Sekarang kita cerita macam mana korang patahkan hati perempuan secara senyap-senyap plak



1. Status
Korang tipu yang korang single padahal awek dah pon ada.Tipu la kalau korang cakap korang tak pernah stalker wall FB minah-minah yang korang minat kan?Kitorang tengok korang tak ada apa-apa hubungan tapi alih-alih bila tengak dekat wall,mak ai punyalah banyak status and tag-tag sweet gitu.Adoi.Sakit pulak hati kita ni haa..

2.Chat box
Amboi,di chat box bukan main mengaku single semua.Sweet talker plak korang kan.Bila tanya pasal awek dan-dan cakap singel,baru putus,tak berminat nak bercinta semua.Tapi alih-alih bila kitorang dah menaruh harapan korang pulak cakap yang korang tak bersedia padahal hari tu mati-mati mengaku tak ada pape hubungan serious.Ni yang cheq tak suka ni.


Hahaha..sampai situ jelah ok.Malas nak senaraikan banyak-banyak nanti pening pulak korang baca.The conclusion is,tak perlulah rasanya kita mencari cinta sebab cinta itu yang akan datang cari kita bila tiba masanya nanti.Haaaa..Bagi yang dah bersedia untuk mendirikan masjid dan masih belum bertemu jodoh anda haruslah berusaha mencari jodoh itu ok.Bagi mereka-mereka yang masih beringus macam aku ni fokus dulu lah pada stdy.Boleh?Yeahhh..pasti boleh,Malaysia boleh!

No comments:

Post a Comment