Friday 6 June 2014

Hati tidak mampu berkata-kata


Kadang apa yang terjadi tak pernah disangka akan terjadi. Diri bagaikan satu bayang-bayang yang hanya mengikut pergerakan objek. Bila objek ke kiri lalu, bayang-bayang pun ke kiri. Bergitu juga kehidupan aku sebagai seorang manusia. Hanya mengikut Qada dan Qadar yang ditetapkan oleh-Nya.

Jika jatuh ku gagahi berdiri. Tapi, untuk berdiri aku perlukan kekuatan. Kekuatan yang sukar untuk aku perolehi. Bukan aku takut pada takdir tapi, aku takut pada reality sebenar perjalanan hidup ku di dunia.

Ya, mungkin aku tanpak ceria dihadapanmu. Tapi, hati ku mempunyai seribu satu rasa yang pasti tak mampu ku ungkapkan oleh kata-kata. Hanya mampu ku zahirkan dengan tangisan.

Aku tak minta ujian ku diringankan tapi, aku mohon supaya diberikan ku kekuatan untuk hadapi segala rintangan disetiap langkah ku di dunia ini sementara menanti saat nyawa ku di cabut oleh Malaikat maut.



No comments:

Post a Comment