Saturday 30 November 2013

Lets Follow Ammar





Assalamualikum. Lama rasanya tak update apa-apa entry. Entry kali ni nak bercerita pasal allahyarham Ahmad Ammar Ahmad Azam. Usia arwah sama dengan ana tapi beliau terlebih dahulu menghadap Ilahi. Alhamdulillah, kematiannya amat menarik minat ana untuk serta berjuang sepertinya.

Sepanjang hidupnya tiada siapa yang mengenali dirinya. Tapi, apabila meninggalnya seorang insan berhati mulia ini menjadi perbualan ramai. Namanya sering dibibir anak-anak muda seusia ana. Ana turut bangga dengan arwah.

Cerita hidupnya menjadi santapan diri ana dikala ana mula jemu untuk berjuang. Berjuang bukan sekadar menggalas senjata tetapi berjuang melawan nafsu diri, berjuang menegakkan panji Islam.

Pemergian Ahmad Ammar, seorang mujahid yang disayangi ramai telah membuka mata dan jiwa masyarakat bukan hanya di Malaysia tapi juga di Turki. Di bumi Indo-China (Kampuchea) pun ada yang bertanyakan tentang arwah. Begitu hebat penangan assyahid Ahmad Ammar. 

Semoga perjuangan dan coretan hidupnya akan membakar semangat jihad anak muda yang ada. Satu-satunya rakyat Malaysia yang dimakamkan bersebelahan Sahabat Rasulullah SAW, Sayyidina Abu Ayub al-Ansari di permakaman Eyub, Turki. 








No comments:

Post a Comment