Tuesday 10 December 2013

Past is past,lets move on



Sesungguhnya semua manusia inginkan sesuatu yang baik. Tiada seorang pun yang dilahirkan untuk menjadi seorang insan yang jahat. Semua itu terpulang kepada diri kita sendiri. Kita diciptakan dari air mani kedua ibubapa kita, subhanAllah bertapa hinanya diri kita.

Semasa kita lahir, kita bergitu suci umpama kain putih dan kita dewasa dengan pelabagai corak dan warna yang kita sendiri corakkan. Siapa diri kita pada masa akan datang itu semua terserah kepada kita

Semua insan cinta akan kebaikan kerana sudah menjadi fitrah manusia yang suka akan kebaikan. Semua manusia berhak menjadi baik.

Dan, apabila seseorang itu sedang mencuba menjadi baik, kita sepatutnya memberi sokongan bukan mematahkan semangatnya. Jangan sesekali kita mengenangkan kisah silamnya. Buku lama jangan dibuka dan di selak kembali kerana dikhuatiri ia menjadi satu penghalang untuk kita terus berhijrah.

Dan buatmu, kedua ibubapaku terima kasih kerana melahirkan ana di dunia. Mungkin ana tidak cukup baik sebagai seorang anak tapi ana akan cuba dan terus cuba menjadi yang terbaik. Maafkan segala kesalahanku selama ini.

Buatmu sahabat, terima kasih kerana sering memberi ana semangat. Jasa baik kalian tidak mampu ana balas. Semoga kasih kita kekal ke Jannah, insha'Allah.

No comments:

Post a Comment